Rulla bullar

Postat den 02 mars klockan 16:15 i Vardagssnack,

Jag kom på mig själv när jag var halvvägs in i köttebullerullandet. Jag funderade verkligen över hur jag hamnade där, kladdig om händerna och rullade små bollar av köttfärsen. För inte allt för länge sedan kunde jag äta Mamma Scans köttbullar varje dag när jag kom hem från skolan/jobbet. Inte har jag någonsin haft tankar på att laga mina egna köttbullar, så hur kunde det komma sig att jag helt plötsligt var mitt uppe i det?!
 
Jag tror kom fram till en ganska bra anledning. En ganska logisk anledning. En anledning som tidigare bara funnits undermedvetet. Eller egentligen är det två anledningar, fast den ena är lite indirekt... Iallafall. Kort och gott: Jag saknar riktig mat.
 
Sen jag flyttade hemifrån har jag mestadels ätit helfabrikat, halvfabrikat och mackor. När jag bodde hemma åt jag det också, men då lagade mamma mat iallafall 1 gång om dagen till mig så... (TACK MAMMA!). Den indirekta anledningen till matlagningen är nog att jag kanske börjar bli vuxen? Men det faktiska, och logiska, anledningen är att jag saknar riktig mat. Och eftersom jag numera bor bymyself så får jag liksom laga maten om jag vill ha någon. Tufft liv jag lever ;)

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här