Slappt = skönt?

Postat den 01 mars klockan 19:46 i Vardagssnack,

Jämfört med förra terminen är denna terminen ingenting. Jag har mestadels halvdagar och dom första veckorna i skolan har jag dessutom varit ledig många dagar. Heh, förra terminen gjorde jag ingenting annat än att plugga. I skolan, efter skolan och på helgerna satt jag med skolböckerna upptryckta i ansiktet och bara läste och läste. Ibland pausade jag för mat men sen var det inte så mycket mer. Jag sov ju på nätterna, men annars var det bara skola. skola och återigen skola. Dödstungt!
 
Men, dethär med halvdagar som jag har nu, de är inte så chill som man kan tro. Visst är det skönt att bara har schemalagd skola 3 timmar om dagen, men hela livet kretsar runt min utbildning. Nu förtiden när jag hinner göra annat än att gå i skolan blir det lätt lite för mycket av det roliga. Jag unnar mig att "passa på" och att göra saker "om en stund" (vilket såklart nästan aldrig blir av). Förra terminen var tentorna sjukt jobbiga eftersom det var så många andra ämnen på gång samtidigt som också behövde tid, och allt var bara allmänt mycket. Nuförtiden är tentorna jobbiga för jag skjutit upp pluggandet till in i det sista istället och blir mycket p.g.a. det.
 
Det är en svår balansgång det där... Jaja, det är väl bara att försöka skärpa till sig och sätta igång.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här