Utmattningstider

Postat den 25 oktober klockan 17:44 i Skolsnack,

Nu känner jag utmattning. Jag är trött även fast jag sover 8 timmar av dygnet. (Nej, jag sover inte för mycket, jag har ett stort sömnbehov - som jag alltid haft.) Lämnar hemmet vid 8 på mornarna och vanligtvis kommer jag hemma mellan 20 och 22 på kvällen. Långa pass. På helgerna roar jag mig vanligtvis med att plocka undan efter det jag stökat till under vardagarna när jag är så trött att jag bara lägger mig i sängen eller soffa så fort jag kommer hem. Jag lagar även matlådor och försöker umgås lite med någon/någonting som inte har med skolan att göra. Fast nu i tentatider så jag sitter med skolarbete på helgerna med... Bah. 
 
Tre veckor är det kvar i skolan innan praktiken börjar. Tre intensiva veckor. Jag har precis lämnat in en hemtenta på 20 datorskrivna a4-sidor. På måndag ska nästa in, verkar bli ca 15 sidor där. (MYCKET skrivande blir det!) Sen har vi på onsdag sluttenta på en av dom största kurserna under utbildningen så.. den lär nog vara mastig. Veckan därpå: en tenta, två grupparbeten, veckan därpå är sista tentan. Sen är det slut. För i år. Ellernejföresten, har en omtenta på lager men den ska inte göras förrän sista dagen i skolan innan juluppehållet så där får jag lite bättre tid på mig.
 
Nu blire plugg som gäller. Ikväll ska jag få lämna skolarbetet och få titta lite på Så mycket bättre. Många intressanta artiser denna omgången så det blir nog bra. Hare fint!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här