Rösta [check]

Postat den 14 septemper klockan 18:15 i Vardagssnack,

Jag har aldrig varit riktigt intresserad av politik. Visst jag har mina åsikter men jag tror att vem som än vinner valet så kommer Sverige att överleva. Jag känner inget starkt behov av att överföra mina åsikter på någon annan och med tanke på detta så bryr jag mig inte heller så mycket vad dom olika partierna har för huvudfrågor. Därför tycker jag att det här med att rösta är ganska svårt. Det är ju inte direkt så att, jag som måttligt intresserad av politiken, väljer att läsa om alla partierna så fort jag får chansen.
 
Jag tog hjälp av valkompassen idag och gjorde testet där för att veta vilket parti som skulle få min röst. Flera gånger gjorde jag testet dessutom så att det skulle finnas chans för marginaler pga eftertanke och smältning. Men i alla tester så blev resultatet i princip detsamma.
 
Nu är jag precis hemkommen från vallokalen (som passande nog ligger på andra sidan vägen där jag bor). Riktigt skönt att det är över. Nu ska jag fira med en promenix i kvällssolen. 
 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här