Det förbannade snoret

Postat den 03 mars klockan 17:03 i Vardagssnack,

Idag plingade det på dörren. Lite lagom sådär sjukvirrig öppnade jag dörren och allting gick så snabbt så jag tänkte inte så mycket på vad som hände. Postkillen gav mig ett paket som inte fått plats i mitt brevinkast, våra blickar möttes, han ryggade tillbaka och jag stängde dörren. Han ryggade tillbaka. Jag kastade en blick i spegeln på väg tillbaka till soffan. Hah! Jag såg en flämtande brud men fett/smutsigt hår och helt röd runt näsan och partiet mellan näsa och mun.
 
Idag mår jag mycket bättre. Vaknade med 37.9 graders feber idag till skillnad mot igår då jag vaknade med 39.4. Jag är fortfarande helt trött, men idag kan jag stå upp utan att tappa balansen iallafall. Jag kan sitta i soffan. Jag har inte tagit någon tupplur idag. Framsteg! Dock har näsan runnit oavbrutet. En hel rulle hushållspapper har gått åt, och lite näsdukar och toapapper. Just nu gör det så ont så jag funderar på om jag kan ta Alvedon för att ta bort den smärtan istället för att ta Alvedon mot febern som jag gjort tidigare. Har försökt smörja på Idominsalva så jag ser ut som en liten björn med vit nos. Men det hindrar ju inte snoret från att rinna så varje gång jag snyter mig så försvinner det ändå... 
 
Ska nog ta mig en varm dusch och snyta ut allt snor som kan tänkas finnas. Sen kanske försöka gå ett varv i området, om jag orkar. Frisk luft brukar ju göra susen mot snuva. Jaja. Först dusch! Hejsvej. 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här