Kånken goes kameraväska

Postat den 24 maj klockan 16:51 i Vardagssnack,

Yepp, det här är vad jag har gjort idag ↑. Och druckit islatte ^^ Så sjukt gott! (1 dl kaffe, 1 msk socker och 1 dl mjölk. Blanda i sockret i kaffet när det är varmt. Ställ kaffet i kylen ett par timmar. Ta ut kaffet, häll det i ett glas tillsammans med mjölken och servera. Till varma soldagar kan kaffe frysas i isbitsformar för att sedan läggas i latten. Funkar med vanliga isbitar också, men då kan kaffet bli lite blaskit).
 
Jag blev riktigt nöjd med min kameraväska! Jag köpte faktiskt en kameraväska från CDON samtidigt som jag köpte det nya objektivet när det var kamerarean. Väskan köpte jag med 40% rabatt och var en vanlig axelbandsväska. Men nu är det ju som så att min rygg är lite skev och ojämt byggd av muskler pga flera års bärande av just axelbandsväskor på en och samma axel. Men det är väldigt tacksamt att slippa ta av sig väskan när man har kameran med sig om man ser något man vill fota. Därav axelbandsväskan. 
 
När jag köpte kameranväskan på CDON hade jag inga planer på att sy en egen, utan det var mest att jag verkligen behövde en kameraväska, eftersom jag inte hade någon och dom praktiska fördelarna med axelbandsväska vann över dom ergonomiska bitarna.
 
Sen kom jag på igårkväll att innan jag köpte min Kånken i vintras hängde jag väldigt mycket på Naturkompaniets hemsida för att spana in vilken färg, storlek och sådär jag skulle välja, och då såg jag även att dom hade en kamerafacksinsats till just Kånkenryggsäckarna. Men när jag väl var i butiken och skulle köpa min väska så hade dom inga kamerafacksinsatser kvar men trodde att det skulle komma in till våren. Och ja, igårkväll kom jag på att det faktiskt var vår nu och därför surfade jag in på deras hemsida. Men till min fasa får jag se att "prukdukten är borttagen ur sortimentet". What the fuck?! -.- Desperat efter en kamerafacksinsats tog jag hjälp av google för att hitta en annan återförsäljare och då får jag se en kille som sytt en egen insats. Och ja, som jag skrev igårkväll blev jag helt lyriskt av bara tanken att få sin min egna insats. 
 
Jag vet inte om jag visat, men jag har ju även sytt ett fodral till själva bandet på kameran (det ligger ihopvikt ovanför kameran på bilden ovan) och av det tyget hade jag maaassa kvar, vilket passade perfekt att sy min insats av.
 
Så istället för att köpa en insats av en annan återförsäljare för 399 kronor så sydde jag min egen av sånt jag hade hemma. Bara ett liggunderlag behövde köpas in, vilket inhandlades på Maxi för endast 69 kronor :D. Det blev inte dom finast sömmarna, men det gör mig ingenting alls, jag är APNÖJD! 
 
 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här